torsdag 2 maj 2013

Knäpp på näsan, Cultural Care

Skam den som ger sig. Kan nu meddela att det står 1-0 fördel fölket! Huge misstake av Cultural Care "Bostonkontoret" (tack Sverigekontoret) att tro de kan sätta sig upp emot mig. När jag skulle göra min flygförfrågan hem från Usa önskade jag att flyga med min bror som skulle flyga söndag, om inte det gick ville jag flyga en veckodag. Det kostar nämligen 50 dollar att flyga hem över helgen. Jag var beredd att betala det, endast och endast, om jag kunde flyga med Robert. Självklart gör CC 1 av 1 möjliga fel när de bokar min flight hem. De bokar mig på söndagen och inte med Robert så jag får betala 50 dollar för inget. Värt att säga var att jag ringde Bostonkontoret tre gånger innan jag fick min flight för att försäkra mig om att allt var tydligt nog för dem.

Mycket upprörd ringde jag upp Bostonkontoret efter jag fått min flight och möter en kvinna med släpig röst. Hon försäkrar mig om att de bara hade uppfyllt min request och allt var mitt fel. I tjugo minuter pågick min tjurskallighet innan jag insåg att jag inte kommer någon vart med denna kvinna. Och där trodde kvinnan att hon vunnit ännu en tyranniskt fight över sina au pairer. Då kontaktade jag Sverigekontoret istället, skrev en lång uppsats om min miserabla situation. Det är faktiskt beklagligt att en au pairs enda skyddsnät sätter sig upp emot en. De har en uppgift – att hjälpa au pairerna. När de först inte kan boka en flight korrekt (vilket är en av deras få uppgifter de sysslar med) och sedan förnekar det, är det inte acceptabelt.

Idag fick jag ett telefonsamtal från kvinnan med släpig röst. De tar på sig skulden och jag ska få mina pengar tillbaka!!! Lovisa får sina pengar tillbaka och rättvisan kan åter igen råda. Visst kan man tycka att jag är energisk över det här men det är faktiskt jag som levt under slaviska förhållanden i snart ett år, slavhandel är just vad de sysslar med. Jag har inte tänkt att vika huvudet en tum mer än vad jag redan har fått göra.

Så att jag är hemma i Sverige igen måndag 22 juli.
Måndagsklubben någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar