fredag 8 februari 2013

"I feel the need, the need for speed"

"Tror du vi borde boka biljetter för Top Gun IMAX första visningen?" Som tur var, var de två bästa platserna i salongen inte upptagna när vi kom dit, jag och Janina. De två andra filmbesökarna satt nämligen några rader nedanför oss. Aa, vi var alltså på Top Gun igår. Så för-e-bannat bra film!

Vad gjorde jag onsdags kväll då? Jo, då var jag på konsert i Brooklyn! Mumford and Sons. Också amazing. Blev bara så himla törstig när man stod där. Vi stod nästan längst fram. Man började fantisera om vatten och alla möjliga drickbara ting man kunde komma på. Vatten med is och citron. Eller apelsinjuice. Eller äppeljuice. Eller allting mixat i en härlig blandning. Blandningen var dock ingen höjdare trots allt. Där och då kom jag och tänka på en gammal P3 anekdot. På en konsert hade en lyssnare en gång slickat en svettig mans rygg för hon var så törstig. I mitt huvud testade jag om svettig mans rygg var lika gott som juiceblandning. Kom fram till att så törstig var jag inte.

Vad gjorde jag igår morgon då, efter konserten? Jo, jag försov mig. På något sätt fick jag inte ställt klockan, minns så väl hur jag tänkte att jag ställde klockan. Så väl att jag kunde knappt förstå att jag aldrig gjorde det – måtte det ha varit en liten pyssling som kom och stängde av det. Tänkte i alla fall: "Skulle se mycket dumt ut om du försov dig imorgon, Lovisa – tur att jag ställde klockan" och somnade med ett flin. Vaknade förvirrat när två sötingar stod utanför mitt rum och undrade vart jag var.

Vad har jag gjort idag då? Babysitting! "Snöstorm" här nu, så barnen kunde inte gå till skolan, suck. Min första lektion på spanskakursen som skulle börjat imorgon är även inställd för vad i amerikanares ögon uppfattas som skitväder, dubbelsuck och himmel med ögonen.


Sedan är man ju inte sämre än att man får en poster påvägen ut. Den gottar jag mig med.

Muaah amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar