måndag 25 mars 2013

Nytt inlägg!

Nu tar jag mig samman och skriver några rader. Igår upptäckte jag och Janina ett köpcenter i New Rochelle!!! Vart kom det ifrån liksom? Hur vilsna har vi inte varit här egentligen? De har Gap, American Eagle med mera (ett Starbucks som har öppet till 22 istället för 21.30!). Vi såg också två filmer på bio igår. Lika lätt som att sno godis från ett barn smet vi in i på en ny visning utan biljetter. Första (betalda) bion var dock bäst Olympus Has Fallen. Go America! Har någon sett filmen? En av Amerikas många nationalistiska filmer. Visst förbannar amerikanarna alla terroristattacker som drabbar dem men de älskar på något vis konceptet. Speciellt om de själva är "smartare" och "vinner" i slutet, vilket tråkigt alltid och endast händer i film. Blicken som möts mellan mig och Janina när hela biosalongen brister ut i ett rått skratt då "the savior" sticket kniven rakt igenom huvudet på en ung tillfångatagen korean från "den onda sidan". När Usa kommer upp i gröna konturer på en svart skärm som markerar vart alla atombomber kommer sprängas inser jag hur fånig den här filmen skulle vara om den utspelade sig i Sverige. Går det ens att föreställa sig? Alltså, kungen är gisslan, – "Jaja, ta honom ni, vi behöver honom ändå inte". Ingen skulle heller klara av att göra en seriös rollfigur att kungen eftersom man endast får upp bilden av Peter Magnusson. "Jamen vi spränger hela Sverige i bitar med våra atombomber då!" – "Visst, gött, vi flyttar till Norge eller Kanarieöarna helt enkelt, hoppas försäkringen täcker". 

För övrigt har jag 89 dagar kvar här nu. Robert har bokat flygresa till mig i sommar när jag slutar. Vi ska roadtrippa i Kalifornien ihop som säkert redan är sagt. Sjyyyykt kyyl! Längtar aset! Mer uppdateringar är att jag nu enbart har två lektioner kvar på min spanskakurs. Mina sista credits ska jag ta i en Niagarafallenkurs. Åker antagligen till fallen helgen innan jag slutar här. Nu till helgen ska jag till Atlantic City "lilla Vegas" och fira Rebecca. Tänkte bli rik där. 

Då vet ni. Pöss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar