måndag 31 december 2012

Årskrönika

2012 vilket år!

Studenten; hårt pluggande, hårt festande. Mitt intensiva pluggande gav mig felfria betyg på sånär 5 VG varav vissa räknades bort i och med att jag faktiskt läste 150 poäng utökat program. Det gav mig också en god förutsättning att komma in på Teknisk Matematik som nu har blivit min avsikt. Utöver det blev jag tilldelad stipendie på 2000 kronor just på grund av mina betyg.

Sedan var det festandet. Det gav mig extrakilon (som jag tror jag förlorat här igen), ett groteskt ärr på vänster lår och oförglömliga minnen. Mycket oförglömliga!

Sista skoltiden var plågsamt nöje. Avsluta projektarbetet var ångest. Skoltröttheten var intensiv. Osäkerheten för efterstudenten var ständigt närvarande. Planerandet för sommaren dvs: resor, event, jobb, och slutligen Amerikaresan gjorde ingenting enklare. Men guuud vad kul man hade!

Sommaren var fantastisk. Dagen efter balen drog jag och Kajsa till underbara Italien. Ni som har följt bloggen vet hur fantastiskt vi hade det! Dagen efter det var det bröllop! Ett par dagar efter det började en intensiv jobbmånad med mina kära gamlingar. Några dagar efter det användes bara för njutning av Sverige och många avsked.

USA. Upp och ner. Framförallt ner, ibörjan. Men faktiskt nu på slutet, upp!

Så avslutades året tillsammans med Janina på Coldplaykonsert, just idag! Det var otroligt bra, säger en fullständig lekman i området, i synnerhet i jämförelse med Janina. Janina kallar sig själv nörd i ämnet musik (och film) och tar alla tillfällen till konserter och festivaler. Musik och film är inte de ämnen jag först skulle välja i TP om jag fick möjligheten. Den här konserten var ju då lite av en chansning eftersom jag pinsamt nog var tvungen att googla Coldpaly innan vi beställde biljetterna. Men när både experten och novisen kan enas om att konserten var suverän så var den bara det!

Är redo för 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar