måndag 24 december 2012

God Jul!

Vilken fin Julafton jag har haft! Jag fick äran att komma till Janinas värdfamilj och fira. Det var Janina, jag, värdmamma & -pappa, deras två barn och mormor med hennes svenska sambo (de bor i Sverige ihop). De hade bestämt sig för att göra svensk julafton den 24:e. Kunde det då inte passa bättre än att en till svensk kom dit och firade? Det var så juligt, mysigt, svenskt och allt bra man kan tänka sig. Jag säger bara kalleankas jul, glögg med russin, mandlar och pepparkakor, köttbullar, julskinka, ägg med räkor, jansons frestelse, kokpotatis, knäckebröd, ris a la Malta, julmust, snaps, vin, öl, whiskey, svenska snapsvisor (hej tomtegubbar) och svensson, svensson. Självklart deltog även jag i matlagningen tillsammans med Janina och Lennart – mormors sambo. Kvällen avslutades med en liten promenad hem i snö som vackert hade börjat falla ner och täcka marken.



Ska dit imorgon igen och fira amerikansk julafton, det blir med all säkerhet också trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar