tisdag 18 december 2012

Life goes on

Känslan när man efter två dagar i rad har stått och pumpat med vaskrensaren och tillslut hör "slurrrrp". Har nästintill varit stopp i mitt handfatsavlopp. Varvat med pincett och vaskrensare. Inte först när jag konstaterade att jag behövde något längre så som en eye liner pensel släppte proppen. Äckliga grejor det döljer sig i ett avlopp, tur att man är kvinna nog för att klara av det.

Fick reda på vad som hände med min bil. När Jim körde till tågstationen slutade bromsen funka efter halva vägen. När han skulle bromsa trampade han pedalen i bott utan motstånd och verkan. Så det var omöjligt mitt fel på något sätt vilket känns skönt! Barnen berättade vid frukostbordet hur de tänkt lösa bilproblemet också. De kanske kommer låta "the Pilot" – den stora familjebilen, bli den nya "tredje bilen" och att de skaffar en ny stor bil. Det hade varit väldigt bra i sådana fall!

Nu vet jag vad jag ska göra på julafton också. Jag ska till Janina. Den kommer fira svensk julafton den 24:e med svensk julmat och allt! Det ska bli underbart! Får även komma till dem den 25:e. Min familj kommer att åka till Jims mamma under jul. När jag frågade Jill om de ville att jag skulle vara med och fira med dem svarade hon lite undvikande med att jag får komma med om jag vill men jag jobbar inte och de tidigare au pairerna har föredraget att vara med sina kompisar. Så kände mig inte riktigt välkommen att fira med dem. När jag sade till henne att jag istället kommer fira med en kompis sade hon "Åh, vad bra! Är säker på att det kommer bli mycket roligare för dig". Hon berättade att jul hos farmor inte är så mycket att hänga i granen egentligen, blir mest att titta på väggarna och trängas i ett litet hus. Så nu förstår jag henne när hon helst inte ville att jag skulle med, hon tänkte på min skull.

Nyårsafton är ännu inte bestämt men det lutar åt klubb i NYC. Till dem måste man köpa biljetter som knappt går att hitta under $100. Så det är bara att langa ut. Kostar det så smakar det.

Med ett nyrensat avlopp och planer inför jul känner jag som jag känt så många gånger här förut "Nu kan jag klara mig ett litet tag till i alla fall."

Jaja vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar