torsdag 20 december 2012

Dan före domedagen

Finns Sverige ännu kvar? Ni som nu är inne på 21:e dygnet i december! 

Hela denna vecka har varit perfekt! Hyfsat julig och lite arbete. Jag har slutat tidigare varje kväll eftersom flickorna inte har haft läxor sista veckan. I måndags var jag på julkonsert och lyssnade när Brooke och Carly spelade trumpet och saxofon, och sjöng. Det lät faktiskt riktigt bra! De har ju bara spelat i ett par månader. Igår var jag även på deras invention convention. Carly hade uppfunnit "Tick tick tack keep track contact case". Den ska hjälpa till att hålla räkningen på hur många dagar man använt sina kontaktlinser. Brooke uppfann ett lås till skolbänkar. Mycket påhittigt och användbart? Fast de har faktiskt varit mycket duktiga med detta skolprojekt, likväl har det varit min börda sedan två och en halv månad bakåt. Så sköt att se ett avslut på det. Också roligt att se alla de andra barns uppfinningar. Amerikanska elever jobbar så annorlunda  mot svenska. Alla stod där bredvid sitt färdiga projekt och när man kom till dem var de jättesöta och berättade om sina uppfinningar. Vissa uppfinningar smartare än andra, vissa mer föräldrargjorda än egengjorda men alla stod de där och redovisade om vad de hade gjort. Så duktiga!

Igår var det även bakdag! Efter invention convention gick jag och handlade. Hittade nästan allt jag behövde ( tex. saffran, jäst). Så satte jag pepparkaksdegen alldeles själv hemma också. Senare på kvällen med Rebecca och Janina som mina underarbetare i köket bakade vi ut pepparkaksdegen, gjorde lussekatter och kokade julkola. Allt gick ganska bra förutom att en pepparkaksplåt brändes och att bakplåtspappret inte var bakplåtspapper...

Så fick jag ett till paket från Sverige igår. Denna gång från mina älskade föräldrar! Tack! 

Idag gav jag mina presenter till familjen (skönt att ha det överstökat). Jag ville bjuda dem på det vi gjorde igår så jag ordnade med lite fika och gav mina presenter. Alla verkade glada över vad det fick så det var ju tur för mig. Fick även present själv! Det var en pyjamas och en check, så glad jag blev över det!

Varenda kväll har jag träffat kompisar eftersom jag slutat så tidigt. Idag var jag med Vanessa på Starbucks och tog en kaffe. Synd att Starbucks redan stänger kl 9.30 vardagar fast det är ju iofs. mycket längre än svenska öppetider. Så tog en kaffe som sagt, är lite darrig efter den och kommer nog inte kunna somna på ett tag men det gör inget för jag tog ett nap på tre timmar idag efter morgonpasset.

Hmm... långa inlägg... kaffet som gör det. Jaja... upptäckte precis att snöflingorna på min pyjamas enbart har fem armar. ¡Muy extraño! Annars inga konstigheter här.

Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar