onsdag 5 december 2012

Cykeltur i solsken

Vänta nu sade någon snöstorm? Hörde jag snö? Såg jag fel eller kunde det varit så att hela fb alarmerar om snön? Den ena statusen mer bräckande än den andra. Här är det i alla fall sol och tröjväder, 15°c cirkus. Kul dag idag? Nej! Kul dag igår? Ja! Det ser inte bättre ut än att jag kommer jobba elva timmar idag om inte mer, barnen har halvdag. Igår var dagen dock bättre, var ledig från 9-5. Åtta timmars njutning. Lovisa hade fått julstämning till sist, det där paketet som kom i måndagsnatt gjorde allt. Jag gick till affären och köpte pepparkaksformer. Jag julpysslade. Jag gick ut och gick. Jag utövade min nya hobby; yoga (det är när ingentingheten pressar dig som du tar internetets fulla kapacitet till hjälp och skaffar dig saker att göra). Jag tittade på julkalendrar. Jag kom på mig själv med att nynna på Det Strålar En Stjärna. På kvällen åkte jag över till Rebeccas place och hjälpte henne med sin matte. Folk kan aldrig helt tro mig när jag säger: "Jo, jag tycker faktiskt bara det är kul att hjälpa till och förklara matematik". Det är väl något man får leva med. Hon blev även väldigt glad över hennes present som jag också passade på att ge henne. Av en händelse var hon också extremt sötsugen så hon hann knappt se godiset, she inhaled it.

Detta var alltså vad jag ägnade mig åt igår. En present till Janina. En present till Rebecca. Inuti ligger my precious, my treasure, my all, my everything och det ger jag helt frivilligt bort.

Ägg smakar bättre med äggsmak men man tager vad man haver. Och haver man så haver man.

Snyggare formar får man leta efter! 

Får se om jag får med mig Jack ut på cykeltur nu, ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar