måndag 3 december 2012

Ett grönt paket

Dagens höjdpunkt! Vem bryr sig om resten när man får paket från Sverige? Så översvallande glad så att jag till och med bestämmer mig för att ge er det efterlängtade bildeinlägget. Julen är räddad! Kan inte skriva i sammanhängande meningar. Det som – tro det eller ej – gör mig ännu gladare än över godiset och det, är faktiskt att man har en sådan fruktansvärt fin vän. Så överraskad! Tack Nathalie!

Visst är jag inte Kalles största fan men jag kommer klämma ur varenda droppe av den. Resten är ju bara underbart!

Här ger jag er bilder från väääldigt länge sedan. Detta är Christopher street, vilken också är känd för den gata i New Yorks som går i regnbågens färger. Ta en sväng in i en gayklubb var ny erfarenhet för mig och också för min kompis som hela tiden ryckte i min arm och viskade "Vi går nu, de tror att vi är ett par!", så jag fick ge mig.

En avstickare från Christopher street, trodde nästan att detta var en skröna men nejdå, den finns på riktigt.

I min New Yorkguide (som jag takcar Robert innerligt för, utan den hade jag kanske inte varit vilse men aldrig varit så rätt som jag jämt är) står det att detta är en av USA:s 5:e vackraste byggnader.

Detta var min förberedelse inför Sandy. Hade tänkt att även ta en bild av alla de vattenflaskor familjen hade fyllt upp för att jämföra men det blev aldrig så.

The thanks giving parade!











Wtf? Kanske ni tänker där, för det tänkte jag...

...

.... men se här vem som tittar fram






Någon mer än jag som tänker star wars musik?




Vart försvinner figurerna när luften rinner ur dem? Har de en cykelpump runt hörnet tro?
















Varenda gång jag passerar H&M på 42th street påväg mot Grand Central stannar jag upp, lägger huvudet på sned och ber en bön för den den lilla söta svenska skådespelaren på den enormt stora bilden på den enormt stora byggnaden i den enormt stora staden. Han är bäst, Bill Skarsgård!

Eftersom jag för länge sedan sett 3:e delen av årets julkalender slår jag nu på Pelle Svanslös. Såklart har jag redan tjuvsmakat på godiset men det blir inget mer ikväll. Inget mer förrän jag noga övervägt hur mycket jag ska låta familjen smaka på, hur stor andel jag ska bjuda mina svenska kompisar på och hur jag ska hushålla med resten fram till jul.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar